Personbeskrivning 1: JOCKE /Thyra

 
Har ni träffat JockiBoy?
JockiBoy, Jocke, Joe eller Joacim. Välj själv! Helst av allt skulle jag vilja kalla honom för ******,men känner att vi inte kommit så långt i vår relation än för att det ska kännas okej.
Det finns väldigt många bra saker med Jocke, och ja Jocke, du hörde rätt, jag kan faktiskt vara snäll mot dig ibland. Jag kommer återkomma till dessa senare, ville bara få in det i början så Jocke vet att det kommer komma nåt bra av detta senare i texten...
När Jocke pratar, jag tror i alla fall att det är det han gör för det enda jag hör är:
Mummel, mummel, mummel mmmmmmmmm, hihihih hahaha. Och med jämna mellan rum så kommer det en förståelig mening som lyder:
"Jag är från Stockholm". Det sker självklart på ren rikssvenska och en lite gayig ljus röst läggs även till. (från Stockholm? pyttsan! Jag kan lova er att Jocke är uppväxt djupt inne i de skånska skogarna under en mossövertäckt gråsten)
Igår så fick jag faktiskt höra vart han kommer ifrån på riktigt! Och så rätt jag hade. Han kommer ju inte alls från Sverige överhuvudtaget så som han påstår att han gör.. Han kommer från detta land Skåne, det ligger trots allt väldigt nära Sverige. Men att gå runt och ljuga och säga att det Sverige? Nej. Vi måste dra en gräns nånstans och Jocke har överskridit den för länge sen.. 
Oftast brukar jag vara väldigt snäll mot Jocke, jag brukar inte stå där som ett fån efter han sagt något och jämt spotta ur mig det överanvända korta ordet VA(?) Nej, se här, jag svarar bara, lite luddigt så där ni vet man kan göra. Nu i efterhand vet jag inte om det var/är så smart, jag börjar lägga ihop ett och ett och misstänker att det kan vara en av anledningarna varför Jocke titt som tätt pikar mig angående min utvecklingsstörning. 
Jocke håller på med en träningsutövning som innebär att arbeta mycket med sin egen kroppsvikt. Enligt mig är det fullt förståeligt varför det är den idrotten han valde, för väger man inte mycket mer än en kråkfjäder skulle jag också vilja jobba mer med min egen kroppsvikt. 
Med denna kroppsbyggnad har jag även förstått varför inte min kära Jocke dricker allt för ofta. Spriten går ju rakt upp i skallen och det har till och med gått så långt att han har sagt ett par snälla ord till mig samma kväll. Ångesten dan efter var inte rolig, och till mig var han inte sen att berätta detta, han undrade ett flertal ggr om han inte kunde ta tillbaka orden som slank ur han kvällen innan. Fast jag uppskattar när Jocke är rätt salongsberusad(aspackad!) för när Jocke är full ser att ut som om att han vore den lyckligaste personen i världen. Han är med andra ord söt. Plus att han är en kille man kan lita på i vått och ord. Jocke, du vet, jag gillar dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0