Elin, trollet från de gotländska skogarna. //Theodor

Hej allihopa, ni känner inte mig, jag känner inte er men inte sjutton gör det mig besvärad... vad som besvärar mig är den svarta kalkon liknande fågelfan som bestämt sig för att göra sak i titeln "skriet från vildmarken" mellan klockan 05.00 - 06.30 just utanför mitt fönster, inte slutar han heller förän jag springer ut i kalsonger och toffel i handen och jagar iväg den... vilket skrämde slag på min roomie en morgon då hon trodde jag var arg för att hon hade skypat och trodde att hon väckt mig...
Nåväl, det får ju mig att tänka på Elin, trollet från de gotländska skogarna. Ja just det, hon den där som pratar hela tiden och kramas och säger motiverande saker medan hon studsar fram med boxningshandskar i högsta hugget och ett leende på läpparna som får Jokern i Batman att fundera på att byta image.
Jo Elin är ju våran lilla kanelbulle som skänker oss en bit fika då och då medan hon tar hand om allt som man bara inte orkar med mellan grymma busstider och skrikande kalkoner. Jo.. Elin bor ju i staden, där finns det inga kalkoner...
Mitt första intryck av Elin, var Keno... lett å vinne..
Men under den där skumma dialekten av svenska öbor som lever en glad tjej som trollar fram alla möjliga olika lösningar på problem som inte ens hunnit blossa upp vilket är helt fantastiskt för en kalkonjagande snubbe som mig.
Så för att fatta henne kort så måste jag säga, Bra Jobbat Elin, du tar för dig av livet och får mig att vilja sno en skiva själv.
Så Tjoflöjt, snart bär det av till vackra stränder, hajar och förmodligen en krokodil som siktat in sig på mig, men ack, utan dig hade det inte varit möjligt, så tack och vi ses snart lilla Trollefie al'a lett å vinne
// Theodor, kalkonjagaren!

Kommentarer
Postat av: IBS Madde

Ville bara säga att det är jätte roligt att läsa denna och alla era separata bloggar! :) Hoppas ni alla mår helt fantastiskt!! Hälsa alla! Må så gott / Madde

2012-09-15 @ 21:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0