VAD ÄR DET HÄR FÖR EN GRUPP EGENTLIGEN????!! // Maria :)

Som representant och kontaktperson för IBS – International Business School här på Sunshine Coast i Australien har jag nu haft privilegiet att ta emot tre stora grupper med studenter. I juni 2012 anlände en grupp som förändrade allt här på Sunny Coast..

 

En av dem främsta anledningarna med mitt jobb är att jag får chansen att ”lära känna” kommande studenter innan dem är på plats. Tack vare Facebook kan vi ”bli vänner” och jag kan kolla igenom deras bilder och snoka i deras liv, och det känns som att det är en del av mitt jobb, haha. Till skillnad från tidigare grupper som kommit hade jag ovanligt lite personlig kontakt med dem som anlände i juni. Det var svårt att få en bild över hur dem skulle vara som grupp och hur det skulle kännas att ha dem här på kusten. Dem verkade så olika, unga och oskyldiga..

 

Mitt första möte med dem som grupp var under ett välkomstmöte som vi på IBS ordnar för alla nya studenter. Under tidigare möten har det aldrig funnits ett slut på frågorna, nyfikenheten och förväntningar. Detta möte var helt annorlunda. Efter en halvtimma där alla åtminstone hade presenterat sig, så skildes dem åt, gick åt olika håll och bara försvann. Hur ska detta gå, tänkte jag.

 

På kvällen samma dag bjöd jag hem alla till mitt enkla hem i Mooloolaba. Jag trodde inte att någon skulle dyka upp. Jag menar, dem verkade liksom inte vara ett sånt gäng. Dem stannar säkert hemma och kollar på film, ensamma i deras egna rum. Jag kunde inte ha mer fel!! I samlad trupp kom dem till kvällen som blev vårt första gemensamma tillfälle med alkohol och dess konsekvenser.  Och jag lovar, detta var bara början!

 

Under kommande veckor träffade jag dem flesta i gruppen mer och mer. Och det var en slående utveckling. På noll tid. Vad hände? Kan det vara intaget av goon som påverkar? Nja, det känns som det är nåt annat. Efter lite fundering och reflektion har jag kommit fram till att det är en grupp med fantastiska personer, starka individer, sköna personligheter. Tjejer och killar med rätt inställning till livet och som helt enkelt råkar vara på samma ställe. Samtidigt dessutom. Oslagbart!

 

Efter drygt ett och ett halvt år här på Sunshine Coast har jag nu endast fyra månader kvar. Det är med glädje som jag kommer dela dessa fyra månader tillsammans med människorna i den här gruppen. Jag är riktigt glad för att just NI kommit hit och jag ser fram emot många roliga, galna och ocensurerade kvällar tillsammans ;)

 


Kommentarer
Postat av: Jerry

Fint skrivet Maria! Du får gästa oss igen! ;-)

2012-08-01 @ 10:11:25
Postat av: Marlene

Håller helt klart med! :)
Grymt inlägg Maria - klockrent!

2012-08-01 @ 10:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0